31 maj 2011

Byta yrke?


Under de senaste 2 veckorna känns det som att jag har målat hela min vakna tid.. Är alldeles mör i armar och ben av att rolla och kliva upp och ner från stolen hela tiden.. Borde kanske bli målare? Dagarna, eller åtminstone timmarna, har gått sjukt snabbt under målningen och om 2,5 timme inträffar sig juni! Helt galet är det! Sommaren är här!
Till helgen kommer alla väggarna i lägenheten vara klara och på lördagen blir det en finfin födelsedagsfest för mig och Viktor! Kommer bli hur kul som helst ju :D Är taggad till tusen!

Igår fyllde jag 25 år. 25 år..! Det är faktiskt rätt gammalt ändå, är det inte? Alla säger äh, det är ingen skillnad! Men jag tror att det är som min käraste vän Lillemor skrev i grattis-smset:
- Nu är du fårkött istället för lammkött!

Fick en symaskin i present av mamma och pappa, så äntligen ska jag ta tag i att börja sy mina egna gardiner! Det finns så mycket fina tyger, till ändå rätt vettiga priser..
Av underbaraste Viktor fick jag ett Voluspa-ljus. Förstår inte hur han kunde komma ihåg att jag önskade mig ett, när det var typ ett halvår sedan jag berättade det för honom. Lovely

Nu ska jag måla lite på väggarna i sovrummet. Det är så fantastiskt hur stor skillnad det blir om man bara målar om väggarna. Billigt är det ju också. Det må vara lite jobbigt att tapetsera, men måla det kan nog alla göra! Tapeterna där inne är nu gula med orange fondtapet. Verkligen fruktansvärt fult. Rummet blir tusen ggr större med vitt också. Otroligt! Otroligt!


Slänger in en gammal sommarbild på mig och en tjej jag saknar litegrann :*

1 kommentar:

Nina sa...

Jag är super taggad inför lördaaag :-) hihi