07 juni 2011

Steg 1


Ikväll har jag kört bil för första gången i mitt liv! Det gick hur bra som helst faktiskt. Är sjukt nöjd!
Jag och Lillemor började med grunderna till att starta bilen ute på grusplanen utanför oss. Startandet gick rätt dåligt i början men det berodde mest på att Lillemor hade glömt bort att hon satt i handbromsen före vi bytte plats haha!
Sen startade jag i alla fall bilen och körde runt där lite. Vidare till jernbolagets parkering i tron om att den skulle vara större än grusplan, men det var den inte.. Där körde jag i alla fall omkring lite till, samt backade lite. Till sist åkte vi till parkeringen ovanför gångtunneln i stan och där fick jag lära mig växla upp till 2'an.. Det gick smooooth! Det blev några missar samt enstaka motorstopp, men jag är ändå jättenöjd! :)

I helgen var det ju som sagt inflyttnings-/gemensam födelsedagsfest hos mig. Det var verkligen HUR kul som helst och jag är så glad att så många ville komma! Och vi fick jättefina presenter av några. Presentkort på Allstar. Blir till att boka bord där och äta en supergod och mysig middag! En massa grejer till en fin sommarpicnic. Ljus, plastvinglas, chocolate chip cookies, lindt-choklad och mormorsaft! En jägermeister fick vi också, men den tog slut under kvällen tydligen haha.. Och sist men inte minst fick vi Skelleftespelet :) Blir att samla ihop några för en spelkväll tror jag och typ.. lära sig något om den här stan. Kan ingenting om den, så... Någon som känner sig sugen?
Jag tog några bilder under kvällen, men har fortfarande inte kollat om några blev bra ens. Ska plugga in kameran i datorn nu och se hur de ser ut och förhoppningsvis blir det lite uppläggning av bilder i nästa inlägg :)

Nu blir det till att sova! Förhoppningsvis är det lika fint väder imorgon som det var idag och då ska jag upp vid 9 och lägga mig ute på balkongen kanske 1,5 timme. Sen blir det jobb 12-19...

Godnatt alla fina!

Inga kommentarer: