19 juni 2012

Övningskört

Idag har jag avverkat jobb, träning och övningskörning. Barbell blev det och det gick förvånansvärt bra. Får se hur mycket träningsvärk jag kommer ha imorgon bara..

Vid halv åtta kom Lillemor hit och vi for ut och övningskörde lite. Har ju snaaart uppkörning och känner mig fortfarande lite osäker på vissa grejer. Till exempel kom jag på att jag och min körlärare bara har övat på fickparkering 1 gång?
Sen är Lillemors bil så sjukt stor och tung och tungstyrd, så det gick inte direkt toppen att backa runt hörn. Jag klarade inte av att fickparkera heller, och Lillemor fick pröva själv flera ggr. Efter typ 5 försök och 2 motorstopp klarade hon det.
Jag klarade i alla fall start i backe utan handbroms, fastän det var grusunderlag dessutom. Känns bra det i alla fall. Förhoppningsvis får jag det på uppkörningen.
Har en till körlektion på torsdag, ska säga att jag vill testa fickparkera och backa runt hörn igen. Samt gå igenom säkerhetskontrollen en gång till, så jag känner mig relativt säker..


Nu måste jag plugga teori. Blev ingenting igårkväll för jag bokade en UTLANDSRESA med mami :D:D

Den 23/8 åker vi från Umeå till Turkiet och ska i en vecka chilla på Pegasos World! Kommer bli looovelyyy!!

Inga kommentarer: