05 januari 2012

Femte januari

Weee, imorrn är jag ledig! Ska bli så skönt att få sova uuut.. Har typ varit trött sen jul..
Snart kommer min skruttie hit.. Vi ska se lite hockey (antar jag?), mysa och sen inatt är det ju jvm-finalen kl 02, och den ville han se. Får väl se om jag orkar hålla mig vaken så länge dock.


Vaknade tio i nio idag.. igen.. brukar kliva upp halv nio, men jag får mig inte upp!! Suck.. I alla fall så blev det en jättestressig morgon och när jag skulle dra till jobbet, lite för sent. Kvart i tio... Så får jag inte igen ytterdörren för att det har snöat nå så förbannat inatt. Fick panik och försökte stänga igen den typ 50ggr, men den bara ka-dunk, ka-dunk, ka-dunk..
Som tur är, som i en film, så ringer Lillemor i exakt samma stund och frågar vad jag gör, om jag sitter på cykel in till stan. Då gnyr jag om att jag inte får igen dörren och att jag inte kommer hinna till jobbet! Då var hon räddaren i nöden och sa att hon var ute och körde bil, så hon kunde köra mig till jobbet och efteråt försöka få igen min dörr och ta nyckeln till sig. Jag grät av lycka!
Så, allt löste sig, men ändå jobbig start på dagen..

----

Blev ett jobbigt slut på dagen också.. En av mina bästa vänner ringde precis och berättade att hennes morfar har dött.. Jätteledsen var hon... Det gör så ont i själen då en vän är så ledsen och man är maktlös..

Ta hand om era nära och kära

Inga kommentarer: