29 juli 2011

Tick-tock


Äntligen har jag fått upp nya klockan i köket! Pappa var snäll och var förbi här idag och hjälpte mig borra i väggen. Sen pillrade jag med siffrorna själv. Det blev inte Helt perfekt tror jag.. Men orkar inte.. Flyttar man en siffra måste man ju flytta om alla andra. Tror inte det syns med blotta ögat i alla fall. Bara om man tar fram tumstocken.

Ganska fint va?
Skitfint med uttaget mitt på väggen där också!

Just ja, jag har ju fixat upp nya gardiner också. Kan lägga upp en bild på dom med!
Tyget heter Cecilia och kommer från Ikea, såklart! 39kr/m. Rätt bra pris ändå.


Till sovrummet köpte jag en hissgardin förra veckan med texten Amor Vincit Omnia (Ohlssons tyger 189kr). Vet att många tycker att det är uttjatat med alla latinska ordspråk, typ Carpe Diem, men tyckte gardinen var fin och passade till sovrummet ändå :)

Var tvungen tända lampan, annars blev det sämst ljus i kameran

Resten av dagen kommer att gå åt till att.. Ja, jag har ingen aning. Tänkte ju sola idag, men solen valde att gå i moln och jag bestämde mig för att ägna tid åt att fixa klart med klockan hur som helst.
Ikväll är det Truman Show på tv. Funderar på att se den, det var längesen. Och den är ju riktigt bra! Sjuk film... Man blir typ paranoid av den!
Hm, såg nu att Sky captain and the world of tomorrow också går ikväll. Vilka i-landsproblem man har då man inte kan välja vilken film man ska se.

Ha en bra daaaaag!

Inga kommentarer: