18 juli 2011

Relativt nyvaken


Somnade i princip skrattandes igårkväll för jag såg slutet på Hajen 3. Har sett filmen förut och effekterna är häpnadsväckande! Hajen ser praktiskt taget ditlimmad ut i vissa scener. 3D när det är som allra bäst! Helt fantastiskt haha!
Ställde väckaren på 10.20. Vaknade 09.55 av att killen från ELON ringde och ville ha uppgifter (typ siffror) om kylen. Så, inte bara att han ringer och väcker mig och genom detta måste jag prata. Jag måste även kliva upp och vistas i dagsljus... Efter denna fruktansvärda incident gav jag inte ens sömnen en ny chans utan klev upp och gick, hör och häpna, ut på en kort morgonpromenad. Valde som vanligt för varma kläder. När jag kom hem visade termometern på 26 grader på min balkong. Men det är jättemulet på himlen så ett försök till att bättra på brännan finns nog inte på schemat idag.

Istället ska mami komma hit och sen ska vi köra upp till Lakkapää och kolla lite grejer. Bland annat ska en vit fönsterbänk inköpas till hallen att ha ovanför elementet.
Sedan får vi se om det kanske blir en sväng förbi på söder också. Jag såg igår att Svenska hem är återförsäljare för Stringhyllor. Har försökt få tag på en begagnad. Är dålig på loppisar osv, har ingen koll. Har bara kollat Tradera och Blocket, men dom större på 78x75x20 cm säljs för nästan samma pris, som String Pocket på 60x50x15 cm säljs för som nytt (945:-). Dock är det såklart kul att ha en gammal hylla, typ från 50-/60talet. Hade nog helst velat ha i teak, men eftersom det inte finns teak i de nyproducerade så blir det väl kanske valnöt då. De är riktigt fina de med!
Vad är finare, Svarta gavlar eller vita? Kan inte bestämma mig. Smälter ju som ihop finare med svarta, men.. Vad tycker ni? Kan ju tillägga att väggen den ska hänga på är målad vit.


Funderar även på att ha en helvit i sovrummet ovanför skrivbordet. I annat fall får jag köpa vanliga konsoler och hyllplan. Sparar väl säkert mer än hälften på det, så blir kanske så..
Nu ska jag ta mig lite frukost, titta lite tv/spela lite mario 3. Sen kommer mamma hit vid tolv :)

Ha en bra daa-aaag!

Inga kommentarer: