27 november 2011

1a Advent

Skyltsöndag idag och jag jobbade 11.30-17. Dagen gick rätt fort eftersom det var tusen grejer att göra i butiken hela dagen! Sjukt mycket folk var det ute på torget också.. Nästan lite festivalkänsla över det hela haha!

Har under kvällen klätt granen. Gillar att ha den framme typ en månad.. Den är så fin! Mitt tålamod är dock inte på topp denna helg och jag blev förbannad på både belysningen och glittret. Men sen när jag fick hänga julgranskulorna och det andra pyntet blev jag lite happy i själen.. En kort stund.. tills jag fick ett sms av Viktor som sitter och har adventsmys med en massa vänner nere i Jönköping utan mig :( Så ensam man känner sig alltså.. Fattar inte dom som är utan sin partner i flera veckor. Jag skulle inte orka med det.. Skulle gråta hela tiden eller dylikt. Näe, usch!

Nu ska jag försöka mig på att göra knäck. Gick inte så bra på bakkvällen jag hade med tjejerna på jobbet, så jag gör ett till försök. Den här gången ska termometern vara tillgänglig från start haha!

En dålig bild på min fina gran!
Har inte hittat någon silverstjärna än dock.. Måste leta snarast!


Inga kommentarer: