07 november 2012

Pennybridge

Helgen i Örebro var helt fantastiskt kuul :)
I lördags så var vi på bandy. Haralds pappa är en hängiven ÖSK-supporter och det var riktigt mysigt att stå och lyssna på klacken! Söndagen gick vi in en sväng på stan och tittade runt lite. Örebro är så fint med slottet och kyrkan och alla små fik överallt. Skulle nog kunna tänka mig att bo där :) På kvällen fick jag träffa hans farmor också, då vi skulle äta middag. Hon är rätt gammal, men hänger fortfarande med i svängarna och skämtar och så, skitkul ju :)
Måndagen ägnades till mys pga regn och senare på kvällen drog vi in till stan och mötte upp Haralds kompis Mattis. Vi käkade på Burger King, köpte lite karra och gick på bio! Ted var filmen och den får 4 av 5 toasters! :)

Wiiie, bandyy


Det var ett smärre kaos igår när jag skulle ta mig från Örebro till Arlanda. Något hade rivits ner över spåret vid Köping, så vi blev omledda och därmed försenade så jag skulle missa min buss i Bålsta. Fick istället åka med till Stockholm för att ta pendeln till Arlanda. Såklart blev även Det tåget försenat till 19.50 och jag fick panik eftersom flyget gick 21.10. Kutade genom hela centralen till Expressen för att komma i någorlunda tid till Arlanda. Man vågar inte riskera att pendeln blir ännu mer försenad alltså.. Jävla SJ. Pallar inte :D
I alla fall var det lite folk på flygplatsen så det var inga problem vid incheckning/säkerhetskontrollen. Däckade i princip före planet ens hade lyft..

Summering efter helgen:
Örebro är supermys
Jag är sehr glücklich
Jag har världens finaste pojkvän

Inga kommentarer: