06 april 2012

Langfreitag

Långfredag idag och jag är ledig. Den här dagen är typ en av fem(?) dagar då CK har stängt och alla får vara lediga. Riktigt skönt! Igår efter jobbet åkte jag till Ursviken och hängde lite med la familia. Åt påskbord och såg hockey. Hockeyn gick åt helvete så nu ska man behöva må dåligt hela lördagen typ för att det inte avgjordes igår. Nåväl...

Idag har jag hunnit:
- Mysa med Viktor på morgonen/dagen
- Sett andra avsnittet Game of thrones, wohooo
- Dammsugat lägenheten
- Slängt massa skit jag hittat som jag hatar och inte vill ha kvar i min närhet
- Skurat golvet på toan
- Påbörjat tvätt nu kl17

Yay meee!
Nu ska jag ge mig på tre övningar som naprapaten gav mig i uppgift att göra hemma varje dag. 3x10 på varje övning.
En är baksida lår-träning. Hälarna på soffan medan man ligger med ryggen på en matta på golvet. Lyfta röven mot taket. Dö.
Andra är pinn-övningen... Behöver jag säga mer? från huvudet, över benen, ut med benen, och tillbaka igen. Hemma har jag ju ingen pinne, så dammsugar-röret får duga haha!
Sedan ville han att jag skulle träna lite mage också. Har tydligen starkare framsida lår och höftböjarmuskler än baksida lår, och starkare rygg än mage. Det sög ju. Ryggen blir bara mer och mer böjd, men förhoppningsvis märker jag skillnad nu när jag kommer börja göra övningarna.

Bäst att sätta igång, för efter det blir det snabbt käk och sedan duscha och göra sig klar för avfärd till David och Nina för lite häng med goda vänner!
Ha en bra kvääääll!

Haha mampaps hund Leo är så söt.
Man kan typ göra vad man vill med han utan att han bryr sig :D

Läskig jordgubbe som dök upp i lådan mamma hade köpt till efterrätten igår.

Inga kommentarer: