25 april 2012

Invincible

Eeeh, okej.. Har inte varit in på blogger på en vecka och nu är allt helt nytt här så vi får se hur det här inlägget kommer se ut riktigt.

I alla fall, mina kära vänner, så överlevde jag Åre-resan! Dock med nöd och näppe vill jag lova. Har blåmärken på massa udda ställen på kroppen och det är ett under att jag inte skaffade mig en nackskada eller dylikt så många gånger som man trillade ihop i backarna..
Tyvärr så har jag inte några bilder tagna själv eftersom jag inte vågade ha med mig min telefon i backen. Klokt kanske, med tanke på att den mest troligt hade varit krossad vid det här laget om den hade fått följa med.
När vi kom fram på torsdagen var vi rätt så trötta så vi bestämde oss för att handla mat på ica och bara göra oss hemmastadda i stugan. Myspys helt enkelt! På fredagmorgon begav vi oss till V8-liften och jag började nästan gråta då vi åkte upp för backen i den. Så sjukt högt upp och jag är alldeles för höjdrädd för mitt eget bästa.. Speciellt då liften skakar för att den åker igenom en såndär växel eller vad det nu är.. Fy.. Var helt slut på fredagsaftonen och var tvungen gå nedför sista backen för att jag hade så grymt ont i benen av pjäxorna. Känner fortfarande av det nere vid senan mot foten, inte great vill jag lova!
Lördagen var vi i backen igen. Det gick rätt så bra för mig tills vi kom till en backe som jag tyckte lutade lite för mycket. Chickar ju såklart ur då och vill bara sätta mig ner och gråta. Tar mig ju inte ner för tusan...
Tur att man har världens finaste pojkvän och jättesöta vänner som väntar på mig och guidar mig. Tack för att ni har stått ut med mig!
Förhoppningsvis har jag hunnit lära mig åka lite bättre i början på nästa vintersäsong. Om jag blir bättre, så kanske vi kan ta en till åre-resa om lite mindre än ett år :)

Ikväll har jag bara chillat lite i soffan. Linnea var förbi med två klänningar som jag skulle få låna om jag ville till megafonen-festen. Såg ju ut som ett skämt i båda två tyvärr, så det blir nog inte av.. Får gräva fram något gammalt helt enkelt.. As usual så är man alldeles för sent ute för att kunna hitta något snyggt på nätet eller nåt..

Var över till Lillemor en sväng nu ikväll. Har inte träffat henne sen före påsk typ? Skitlänge sen var det i alla fall. Lilla Stig (kattbäbis) har blivit så stor nu att jag trodde att han var Sot (hans mami).. Jag fick ett jättefint fat av Lillemor som tack för att jag matade katterna då dom var uppe i Kalix över påsken. Fint gjort tycker jag :) Ska försöka ta en bild på det. Det kommer bli så fint att lägga upp sallader på det hihi

Nu ska jag plugga lite kör-teori. Går lite sisådär med körkortet nu. Har ju varit borta lite och så.. Tar en paus från körskolan för att kunna köra lite mer hemma så det inte ska bli någon form av personlig konkurs här!

Sov gott!

Inga kommentarer: